Sivut

sunnuntai 15. syyskuuta 2013

Hengissä selvittiin prt.1

Doddih, eli Mallorcan matka on saanut turvallisen päätöksen ja nyt istun koti sohvalla päivittelemässä noita kuvia autosta ja miten pahalta näyttää, kun Hirvi siihen tuulilasille iskeytyy.
 Kello oli about 3 yöllä.
Isä (joka ajoi) kävi ottamassa kuvia sen jälkeen, kun auto oli hinattu pois liikenteestä. Onnettomuus sattui siis moottoritiellä 120km/h vauhtia ja ihan pimeydestä oli hirvi tuulilasilla. Se joka väittää, että pitää tähdätä perse puolelle niin voin kertoa ettei mitään ollut tehtävissä...
Hirvi siis osui aivan keskelle auton nokkaa ja auto teki 180 asteen kierroksen niin että olimme nokka tulosuuntaa kohti osittain vielä oikealla kaistalla.
Autosta meni säpäleiksi heti ensimmäisenä akkua, joten emme saaneet edes hätävilkkua päälle kun auto vihdoin lopetti sivuluihinsa.
 30cm päästä auton takakulmaa ajoi rekka vähän turhan läheltä, mutta onneksi ehti väistää, soitti hälyytysajoneuvot paikalle ja jäi auttamaan. Kiitos kiitos sinulle ihana ihminen!!!

4:nnesttä kuvasta näkyy hyvin kuin minun puolen takaikkuna meni säpäleiksi, kun hirven sorkka osui sen yläkulmaan. Eli vähän liian liki meikälaisen kalloa. Terveisin korva ja ponnarin takunen täynnä lasia.
Onneksi, siis onneksi selvisimme pelkillä mustelmilla vaikka hirvi kävi melkein äidin sylissä tuossa pelkääjän paikalla. Vähän ikävä tapa vaihtaa autoa vitsailtiin myöhemmin kun shokkitila alkoi hellittää.
Äiti oli ihan täynnä sirpaleita ja hirven karvoja kun päästiin sitten taksilla kentälle. Jäi kyllä todella paha mieli jättää isä selvittelemään tota kolaria, kun meillä oli kiire kentälle.

Sormien kohdalta löytyi lasia vielä lennonkin jälkeen.

Hengissä ja onnellisia, päätimme lennolla ottaa rose viiniä ja minä pelasin pokemonia.

Kun lentomme saapui Mallorcaan emme osanneet äidin kanssa ollenkaan ymmärtää, että on vielä sama päivä. Varmaan shokkitilan jälkimaininkia. Oli niin lämmin ja valoisaa.
Hotellina toimi Hotel Son Caliu Spa Oasis
Eli 4 tähden hotelli + kylpylä kompleksi, ihana henkilökunka ja mahtava aamupalapöytä!

Ensimmäisenä päivänä oli siis info-tilaisuus ja siinä selvisi heti, että hotellin lähellä on iiiiiso super marketti. Suuntasimme äidin kanssa ostamaan pullovettä kevyet 9L ja katseemme osui kakku hyllyyn. Tiski täynnä erilaisia kakku paloja 1,5€ pala. Otettiin heti 4 erilaista , suklaa ei petä koskaan, mutta vaaleapohjaiset olivat kyllä täysi pettymys. möh. Illalla oli Get Together- ilta, (Olihan tämä sentään Goldwellin järjestämä matka)
jossa tarjoitiin viinaksia ja tapaksia. Oli muuten hyviä!
Kävimme päivällä syömässä taivaallisen hyvää sushia!

Seuraavana päivänä suuntasimme heti pääkaupunkiin Palmaan. Bussimatka kesti n. 20min ja oli yhtä helvettiä, kuskien ajotyyli oli aivan kaistapäistä ja ihmiset lentelivät toistensa päälle senkin takia, että kaikki otettiin aina kyytiin vaikka bussi oli jo tupaten täynnä kaikkia käytäviä myöten. Vihdoin perille päästyämme katselimme turistikarttaa ja mietimme mihin mentäisiin. Minä ja äiti ollaan KÄVELIJÖITÄ , me valitsemme suunnan ja sitten kävellään niin maan perkeleesti. Kierreltiin, kaarreltiin lopulta päädyttiin jollekkin kauppa kadulle jossa kävely tuntui kuin olisi kävellys ebayn läpi jossa oli vain kiina - Espanja tavaraa. Ihania neon-värejä kaikkialla!!
 Osteltiin ja käveltiin vähän lisää. Sitten ruvettiin miettimään missäköhän nyt mennään. Pysähdyttiin yhteen liikkeeseen ja kysyttiin missä ollaan, kun kauppias sai meidän kartan käteensä hän osoitti about 15cm kartan ulkopuolelle ja sanoi "Here".  Me revettiin äiten kanssa nauramaan ja kysyttiin neuvo takaisin kartalle. Löydettiin aika helposti taas tutulle alueelle ja lähdettiin Hard Rock Cafeen kautta takaisin Palma Novaa.

Pysähdyttiin nuudeli-baariin syömään ja kysymään missä ollaan.
 Päivän asu.
Tomin tulijaiset

To be continued...

1. Hyi että. Tomi miulle sillon staffista tuosta kolarista mainihtikin. Ja ei voi kyllä muuta sanoa ku et teillä kävi ihan helvetinmoinen säkä!

Onneksi selvisitte säikähdyksellä (:

1. Totta! Antaa paljon aihetta olla onnellinen aika vähästä :)